Krajští silničáři měli sjezd
Poprvé po deseti letech se v Pardubicích konalo největší setkání krajských silničářů. A nebylo rozhodně poslední. Vedení Správy a údržby silnic Pardubického kraje i zřizovatel této organizace Pardubický kraj se totiž chtějí s lidmi potkávat častěji. Považují takové setkání za jedinečnou příležitost, jak zaměstnancům poděkovat. Ale taky jak je seznámit s detaily ze života společnosti.
Na setkání dorazilo na tři sta zaměstnanců Správy a údržby silnic Pardubického kraje ze všech cestmistrovství a také starostové obcí a měst, kde tato cestmistrovství sídlí. Pozdravit je přišli představitelé odborového svazu, krajské hospodářské komory a samozřejmě Pardubického kraje. Ten zastupoval náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu Jaromír Dušek. „Bylo mi ctí potkat se s tolika lidmi, být mezi nimi a poděkovat jim za práci, kterou odvádějí. Jejich práce je náročná a důležitá. A navíc často musejí snášet kritiky nespokojených řidičů, kteří si stěžují, že se zase někde "kopou" silnice a oni musí čekat. Jsou to ale ty silnice, po jejichž opravách ti samí řidiči předtím volali,“ řekl Dušek a připojil i jedno přání: „Přeji silničářům, ale vlastně i nám, abychom pro letošní rok sehnali dostatek peněz, abychom mohli opravovat a stavět, aby lidé ze "susky" měli práci a my řidiči opravené a upravené silnice.“
Rok 2015 patřil z pohledu silničářů k velmi úspěšným. Podařilo se i díky dotacím Státního fondu dopravní infrastruktury a Pardubického kraje investovat do silniční sítě rekordní množství finančních prostředků a letošní rok nezůstane pozadu. „Máme finanční prostředky na modernizace silnic, opravy některých havarijních mostů, ale také na rozvojové projekty. Pracujeme například na projektech přivaděčů k D35, na Dopravním uzlu Pardubice nebo třeba v rámci česko-polské spolupráce podpořené fondy Evropské unie na testování nových technologií,“ prozradil ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec. Připomněl také, že v loňském roce organizace investovala nejen do silnic, ale také do nákupu nové techniky a technologií a že obhájila titul „Bezpečný podnik“. „Nákupem nové techniky chceme našim lidem ulehčit práci a zároveň zvýšit její kvalitu. Každý, kdo házel lopatou teplou obalovou směs, ví, jaká je to dřina,“ dodal Němec.
Svůj blok společného setkání měli i odboráři. Předseda Odborového svazu DOSIA Jan Rejský připomněl, že svaz připravuje tzv. kolektivní smlouvy vyššího typu, které pak pomáhají zaměstnancům při vyjednávání podmínek pro mzdy a další benefity. Jednotlivé organizace, kterých DOSIA sdružuje na 130, totiž z těchto kolektivních smluv vycházejí. Správa a údržba silnic Pardubického kraje takovou smlouvu se zaměstnanci uzavírá už po mnoho let.
PR
- Podrobnosti:
- Kategorie: Publicistika
- Zveřejněno 5. 5. 2016 17:14
Inzerce v Evropských novinách
Spolupracujte s námi a inzerujte v tištěném i webovém vydání.
Více info zde.
Rozhovory
-
Ochrana zvířat ve Francii
O ochraně zvířat ve Francii jsme si povídali s tiskovou zástupkyní organizace La Spa Muriel...
-
„Být Michalákovi občany Spojených států, tak jsou kluci už dávno ve své vlasti,“
tvrdí v rozhovoru o českých dětech odebraných v Norsku rodičům europoslanec Tomáš Zdechovský ...
-
„Evropská unie měla dávno přestat řešit hlouposti jako jednotné zásuvky a měla se zabývat problémem svojí bezpečnosti. To zanedbala,“ tvrdí bývalý náčelník Vojenské zpravodajské služby ČR, bezpečnostní expert Andor Šándor
(Evropské noviny - 6/2015) K evropským břehům míří plavidla plná lidí z Afriky, azyl na starém...
Evropské instituce
-
Evropský účetní dvůr
Zatímco v minulých číslech Evropských novin jsme se zaměřili hned na dvě významné soudní instituce, tentokrát se v naší pravidelné rubrice podíváme do světa financí. V našem hledáčku je totiž...