Premiér Sobotka se setkal s předsedou EK Junckerem, úspěšně ukončil vyjednávání o EIA a zdůraznil potřebu podpory zemědělství
Premiér Bohuslav Sobotka na okraj Evropské rady jednal s předsedou Evropské komise Jean-Claude Junckerem. Ten potvrdil, že vyjednávání české vlády s Evropskou komisí o problematice EIA dospělo do zdárného konce. Jedná se o jeden ze zásadních úspěchů českého kabinetu, který tak ukončil dlouholetý problém a Česká republika může pokračovat v dostavbě páteřní dopravní infrastruktury. Premiér Sobotka se s předsedou Evropské komise věnoval také tomu, jak bude Komise reagovat na český požadavek podpory zemědělců, kteří musí čelit propadu výkupních cen i nepříznivým klimatickým podmínkám.
„Finální dohoda s Evropskou komisí o EIA je ukázkou efektivní spolupráce mezi ČR a Evropskou komisí. Podařilo se nám odblokovat neblahé dědictví předchozích vlád a nyní konečně můžeme plynule dostavit dopravní tepny v ČR za významné pomoci evropských prostředků,“ uvedl předseda vlády.
Dohoda s Komisí se týká vybraných prioritních dopravních staveb, které jsou v pokročilé fázi přípravy a jsou součástí Transevropské dopravní sítě. Ta hraje významnou roli v dobudování jednotného trhu. Dosažená dohoda bude mít pozitivní dopad jak z dopravního, tak ekonomického hlediska. Dalším krokem nyní bude projednání vyjednaného legislativního řešení, které schválila vláda v červnu, v Poslanecké sněmovně.
Při setkání s předsedou Evropské komise projednal premiér Sobotka také otázku, které se věnovalo rovněž zasedání Evropské rady, a sice kritickou situaci v evropském zemědělství, a zdůraznil také potřebu zmírnit nerovnováhu na komoditních trzích. Česká republika iniciovala projednání nutnosti další podpory pro sektory mléka a vepřového masa, kterou podpořily všechny ostatní členské státy, a Evropská komise tak má od členských států jasné zadání, jak dále postupovat.
„Zdůraznil jsem, že v návaznosti na dnešní jednání očekáváme, že Komise předloží nejpozději v červenci konkrétní návrhy, které pomohou našim zemědělcům překonat přetrvávající obtíže," řekl premiér Sobotka.
Prioritní dopravní záměry
D3 České Budějovice, bypass - (D3 0310/I Úsilné - Hodějovice and D3 0310/II Hodějovice - Třebonín)
D6 bypasses of Řevničov, Lubenec, Krušovice - (D6 Lubenec, obchvat; D6 Řevničov, obchvat; and D6 Nové Strašecí - Řevničov)
D48 Frýdek Místek, bypass
D35 Opatovice - Ostrov - (D35 Opatovice nad Labem - Časy and D35 Časy - Ostrov)
D49 Hulín – Fryšták
D55 Otrokovice bypass, south-east section
D11 1106 Hradec Králové – Smiřice
I/11 Ostrava, prolongation of Rudná road
D1 0136 Říkovice – Přerov
Modernization of railway track Sudoměřice – Votice
Zdroj: Tiskový odbor Vlády ČR
- Podrobnosti:
- Kategorie: Publicistika
- Zveřejněno 29. 6. 2016 8:58
Inzerce v Evropských novinách
Spolupracujte s námi a inzerujte v tištěném i webovém vydání.
Více info zde.
Rozhovory
-
Ochrana zvířat ve Francii
O ochraně zvířat ve Francii jsme si povídali s tiskovou zástupkyní organizace La Spa Muriel...
-
„Být Michalákovi občany Spojených států, tak jsou kluci už dávno ve své vlasti,“
tvrdí v rozhovoru o českých dětech odebraných v Norsku rodičům europoslanec Tomáš Zdechovský ...
-
„Evropská unie měla dávno přestat řešit hlouposti jako jednotné zásuvky a měla se zabývat problémem svojí bezpečnosti. To zanedbala,“ tvrdí bývalý náčelník Vojenské zpravodajské služby ČR, bezpečnostní expert Andor Šándor
(Evropské noviny - 6/2015) K evropským břehům míří plavidla plná lidí z Afriky, azyl na starém...
Evropské instituce
-
Evropský účetní dvůr
Zatímco v minulých číslech Evropských novin jsme se zaměřili hned na dvě významné soudní instituce, tentokrát se v naší pravidelné rubrice podíváme do světa financí. V našem hledáčku je totiž...