Silničáři v Pardubickém kraji mají za sebou náročnou zimu
Správa a údržba silnic Pardubického kraje zajišťuje sjízdnost silnic v zimním období na téměř třech tisících kilometrech. Jedná se o silnice II. a III. třídy, které jsou ve vlastnictví Pardubického kraje. Právě končící zima pro ně byla jednou z nejnáročnějších od rekordního roku 2005. Například jen lednové náklady na zimní údržbu byly dvojnásobně vyšší než v předchozím roce.
V Pardubickém kraji silničáři poprvé se zimní technikou vyjížděli už v polovině listopadu a během následujících tří měsíců v celém kraji najezdili neuvěřitelných 345 tisíc kilometrů. Nejvytíženější byla střediska na Hlinecku, Svitavsku a v Poličce. Nejnáročnější byl měsíc leden, kdy se náklady na zimní údržbu za tento měsíc vyšplhaly na 55 a půl milionu korun. Jen pro srovnání – za stejné období loňského roku to bylo „jen“ 23 a půl milionů korun. „Za hodně mluví i fakt, že na konci ledna jsme už měli spotřebováno osm tisíc tun soli. V loňském zimním období jsme za celou dobu spotřebovali sedm tisíc tun tohoto materiálu,“ řekl Miroslav Němec, ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje. „V březnu jsme ještě měli výjezdy na všech cestmistrovstvích po celém kraji, takže říct konečnou částku za zimní údržbu je ještě příliš brzy. Ale rozhodně se dostaneme nad částku 100 milionů korun,“ dodal Miroslav Němec.
Náročný leden
Nejnáročnějším měsícem uplynulé zimní sezony byl leden. Silničáře trápilo především silné sněžení a vítr. Závěje dočasně dokonce uzavřely některé úseky silnic na Lanškrounsku a na hranicích s Olomouckým krajem. „Důvodem bylo zavátí silnice, kde dokonce zapadla i těžká technika včetně frézy a minimální viditelnost způsobená unášeným sněhem. I přes tyto problémy jsme ale nikde nemuseli vyhlašovat kalamitní stav. V polovině ledna docházelo jen k dílčím krátkodobým uzavírkám a vždy tak, aby byla dopravní obslužnost dotčených obcí a osad zajištěna,“ uvedl Marian Cvrkal, provozní náměstek Správy a údržby silnic Pardubického kraje.
Letní údržba
Zimní období oficiálně končí 31. března, silničáři pak začnou techniku zimní údržby „přestrojovat“ na léto. Běžná údržba komunikací zahrnuje jejich čištění, výspravu výtluků, silniční emulzní nátěry vozovek, frézování lokálních poruch vozovky či pokládku asfaltobetonových krytů. Správa a údržba silnic Pardubického kraje se ale stará také o čištění, údržbu či obnovu dopravního značení, svodidel a zábradlí, seřezávání krajnic či čistění a hloupení příkopů. Nedílnou součástí je také údržba silniční zeleně a sečení trávy. Tyto práce organizace nabízí dalším subjektům či fyzickým osobám. „Doplňková činnost představuje prakticky kompletní servis v oblasti údržby silničních staveb a jejich příslušenství. Tyto služby poskytujeme prioritně pro města a obce, ale našimi klienty jsou také soukromí vlastníci, právnické i fyzické osoby,“ připomněl Jiří Horák, obchodní náměstek Správy a údržby silnic Pardubického kraje.
Kompletní nabídka prací a služeb je k dispozici na webových stránkách www.suspk.cz
PR
- Podrobnosti:
- Kategorie: Publicistika
- Zveřejněno 3. 4. 2019 13:32
Inzerce v Evropských novinách
Spolupracujte s námi a inzerujte v tištěném i webovém vydání.
Více info zde.
Rozhovory
-
Ochrana zvířat ve Francii
O ochraně zvířat ve Francii jsme si povídali s tiskovou zástupkyní organizace La Spa Muriel...
-
„Být Michalákovi občany Spojených států, tak jsou kluci už dávno ve své vlasti,“
tvrdí v rozhovoru o českých dětech odebraných v Norsku rodičům europoslanec Tomáš Zdechovský ...
-
„Evropská unie měla dávno přestat řešit hlouposti jako jednotné zásuvky a měla se zabývat problémem svojí bezpečnosti. To zanedbala,“ tvrdí bývalý náčelník Vojenské zpravodajské služby ČR, bezpečnostní expert Andor Šándor
(Evropské noviny - 6/2015) K evropským břehům míří plavidla plná lidí z Afriky, azyl na starém...
Evropské instituce
-
Evropský účetní dvůr
Zatímco v minulých číslech Evropských novin jsme se zaměřili hned na dvě významné soudní instituce, tentokrát se v naší pravidelné rubrice podíváme do světa financí. V našem hledáčku je totiž...